vineri, 31 octombrie 2008

Internet

Pe cat de subtil, pe atat de puternic a pus amprenta Internetul pe viata multora dintre noi si cu cat mai subtil, cu atat mai periculos. Are Andrei Plesu un articol frumos despre cultura si Internet aici Deducea cineva din faptul ca gandeste, faptul ca exista. Daca, asa cum zice Andrei Plesu, ceea ce gandim incepe sa semene tot mai mult cu Google si Wikipedia atunci putem trage concluzia ca suntem, din ce in ce mai mult Internet, si cred ca oamenii care se nasc si cresc cu monitorul in fata vor fi altfel decat oamenii care habar n-aveau ce e ala "ecran".
Nu am net la birou zilele astea si parca as trai pe alta lume. A devenit acuma, de ne imaginat lumea fara telefoane mobile, internet etc etc., desi toatea astea sunt accesorii de data FOARTE recenta. Cum era cand trebuia sa stabilesti o intalnire, pe telefonul fix, cu o zi inainte, ne mai existand varianta unui: "vezi ca ajung in 10 minute" sau "Unde esti? Eu sunt in fata la.....Hai si tu aici!"
Foarte evident este faptul ca era nevoie de mai multa responsabilitate in ce zici si ce faci. Mai putin evidente sunt alte si alte "infime" modificari

2 comentarii:

  1. imi explicau ai mei cum se intalneau ei in studentie, intre ei si cu alti prieteni, cum se asteptau (sau nu), cum stateau cate o ora la coada la telefoanele publice pentru a suna acasa, cum aveau o moneda prinsa cu ata, pentru a pacali telefonul ala public comunist etc...
    iar mie mi se par filme.

    e pacat ca progresul se intoarce impotriva noastra. In zilele astea, nu te mai miri cand cineva zice una si face alta, ci te miri cand dai de un om care se tine de cuvantul dat. compromisurile astea sunt mult mai periculoase decat ne putem imagina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Va fi vai de capul nostru,daca nu ne linistim cu internetul si telefonul mobil.Vom ajunge o lume demna de gradul de semianalfabetism pe care cica l-am avea acuma...

    RăspundețiȘtergere